gen, 2016: VENÍ

  • VENÍ El ABC de México

    04’08”

    El ABC de México inclou 26 petites animacions que relaten amb un estil còmic i desenfadat aventures que es poden viure a Mèxic. És el nostre particular homenatge al país que ens acull tan amablement i que dia a dia comparteix  amb nosaltres tradicions i costums en forma de situacions sorprenents, contemplatives i molt divertides.

    Fitxa tècnica: Il·lustracions 2D creades en Adobe Flash, animades en Adobe Flash i Adobe After Effects.

    Música: Banda sonora amb aires dels 50 i gra de vinil, combinada amb ambients chill i relaxants com la música d’ascensor. Ciutat de Mèxic, 2015.

  • VENÍ Puerto Escondido

    01’43”

    Trilogia que forma part d’un experiment poètic inspirat en l’obra En Gijón #Escritura Digital# de Bruno Teixidor. Tot i que van ser enregistrades en moments diferents, les tres comparteixen l’estil de rodatge amateur en què utilitzem sempre una música reflexiva acompanyada d’una veu en off que parla sobre situacions poètiques i inspiradores.

    Fitxa tècnica: Vídeos rodats amb iPhone 5, Go pro black, Canon 5D Mark II i JVC mini-VHS, i editats en Adobe After Effects. So: pel·lícula El lado oscuro del corazón. Narració: Mario Benedetti: x. Platges de Oaxaca, 2014.

    Música: Moondog – Hardshoe (7/4) Ray Malone. Houston, 2014. Música: Shadow Journal by Max Ritcher i la veu de To A Stranger by Walt Whitman. Califòrnia i Baixa Califòrnia, 2015.

  • VENÍ Houston

    04’36”

    Trilogia que forma part d’un experiment poètic inspirat en l’obra En Gijón #Escritura Digital# de Bruno Teixidor. Tot i que van ser enregistrades en moments diferents, les tres comparteixen l’estil de rodatge amateur en què utilitzem sempre una música reflexiva acompanyada d’una veu en off que parla sobre situacions poètiques i inspiradores.

    Fitxa tècnica: Vídeos rodats amb iPhone 5, Go pro black, Canon 5D Mark II i JVC mini-VHS, i editats en Adobe After Effects. So: pel·lícula El lado oscuro del corazón. Narració: Mario Benedetti: x. Platges de Oaxaca, 2014.

    Música: Moondog – Hardshoe (7/4) Ray Malone. Houston, 2014. Música: Shadow Journal by Max Ritcher i la veu de To A Stranger by Walt Whitman. Califòrnia i Baixa Califòrnia, 2015.

  • VENÍ En Baja

    03’16”

    Trilogia que forma part d’un experiment poètic inspirat en l’obra En Gijón #Escritura Digital# de Bruno Teixidor. Tot i que van ser enregistrades en moments diferents, les tres comparteixen l’estil de rodatge amateur en què utilitzem sempre una música reflexiva acompanyada d’una veu en off que parla sobre situacions poètiques i inspiradores.

    Fitxa tècnica: Vídeos rodats amb iPhone 5, Go pro black, Canon 5D Mark II i JVC mini-VHS, i editats en Adobe After Effects. So: pel·lícula El lado oscuro del corazón. Narració: Mario Benedetti: x. Platges de Oaxaca, 2014.

    Música: Moondog – Hardshoe (7/4) Ray Malone. Houston, 2014. Música: Shadow Journal by Max Ritcher i la veu de To A Stranger by Walt Whitman. Califòrnia i Baixa Califòrnia, 2015.

  • VENÍ VOS

    01’56”

    Aquest breu assaig experimental és el vídeo de presentació de VOS, Visual Observation Society, una societat fictícia que estudia tota mena de disciplines artístiques i visuals: pel·lícules retro, ugly design, videojocs arcade, animació píxel, tests visuals, xous televisius, etcètera.

    Fitxa tècnica: Seqüències d’animació 2D i píxel il·lustrades en Adobe Flash i animades en Adobe Flash i Adobe After Effects. Seqüències 3D il·lustrades i animades en Cinema 4D i integrades en Adobe After Effects.

    Música: psycodelic 70s sounds. Madrid, 2013.

  • VENÍ Half Life

    01’01”

    Half Life és un videojoc de Valve Software llançat el 1998. La ficció ens situa en un laboratori secret al desert de Nou Mèxic, pels voltants dels anys cinquanta, on uns científics obren accidentalment una porta a una altra dimensió per on es cola una raça alienígena que envaeix la Terra. Ens encantaria que portessin aquesta història al cinema; per això, vam crear aquests opening titles per a una pel·lícula que encara no existeix. Es tracta del vídeo de benvinguda que es posa als treballadors de Black Mesa quan arriben per primera vegada als seus laboratoris secrets.

    Fitxa tècnica: Vídeos d’arxiu editats i tractats en Adobe After Effects per obtenir un gra i un color d’acord amb la referència estètica dels cinquanta de la iniciativa Dharma, de la sèrie  Perdidos. Grafismes 2D creats i animats en Adobe Flash i editats juntament amb les imatges d’arxiu en Adobe After Effects.

    Música: Jazzy Elevator Music. Ciutat de Mèxic, 2015.

  • VENÍ Love Beyond the grave

    02’52”

    Vam crear aquesta peça per celebrar Halloween i l’amor, un amor sense fronteres ni límits, que va més enllà de la mort. Els protagonistes de la nostra història són Frankenstein, Dràcula i Mary Shelley, que juga amb el cor dels dos.

    Fitxa tècnica: Vídeos d’arxiu tractats i editats en Adobe After Effects.

    Música: Petit Fantôme – L. Ciutat de Mèxic, 2014.

  • VENÍ Brillar

    00’36”

    Brillar és l’espai online en què recollim tots els nostres experiments creatius. A Brillar fem el que ens ve de gust en cada moment. Per exemple: animació, videoart, fusteria, creació i restauració de mobles, decoració d’interiors, brodats, gifs animats… Aquí seleccionem dues peces de vídeo; en una d’elles juguem a crear gifs animats a partir d’algunes de les nostres pel·lícules preferides; en l’altra, fem un estudi de les trajectòries d’una pilota de ping-pong en un partit de Harmony China, enregistrat en slow motion.

    Fitxa tècnica: Vídeos d’arxiu o de pel·lícules, tractats i editats en Adobe After Effects.

    Música: x. Ciutat de Mèxic, 2014.

  • VENÍ Brillar. Estudio de trayectorias I

    01’24”

    Brillar és l’espai online en què recollim tots els nostres experiments creatius. A Brillar fem el que ens ve de gust en cada moment. Per exemple: animació, videoart, fusteria, creació i restauració de mobles, decoració d’interiors, brodats, gifs animats… Aquí seleccionem dues peces de vídeo; en una d’elles juguem a crear gifs animats a partir d’algunes de les nostres pel·lícules preferides; en l’altra, fem un estudi de les trajectòries d’una pilota de ping-pong en un partit de Harmony China, enregistrat en slow motion.

    Fitxa tècnica: Vídeos d’arxiu o de pel·lícules, tractats i editats en Adobe After Effects.

    Música: x. Ciutat de Mèxic, 2014.

  • VENÍ CookBook Magazine

    01’30”

    Cookbook Magazine és el projecte editorial de Miguel Naranjo. Per a cada número de la seva revista, convida un artista a parlar sobre el que l’inspira: literatura, música, cinema, art, disseny. Posteriorment, convida altres artistes col·laboradors a reinterpretar el particular món de l’artista convidat. Nosaltres realitzem aquests crèdits per anunciar tots els artistes que apareixeran en el segon número de la revista. Utilitzem imatges de fenòmens paranormals i vídeos sense explicació que poblen el nostre dia a dia a Internet.

    Fitxa tècnica: Vídeos d’arxiu tractats i editats en Adobe After Effects.

    Música: Boards of Canada – Transmisiones Ferox. Madrid, 2014.

  • VENÍ Vení es molar

    00’18”

    En aquesta peça d’autopromoció homenatgem els explosius, creatius i imaginatius anys vuitanta a través de formes, colors i composicions que ara tornen a estar de moda.  Juguem amb la idea del concepte “molar”, que segons la RAE significa: “Agradar, ser agradable o estupend”.

    Fitxa tècnica: Grafismes i il·lustracions 2D creats i animats en Adobe Flash.

    Música: Lemaitre – Time to realize. Madrid, 2014.

  • VENÍ Guapa guapa

    02’03”

    Creem aquest vídeo per al llançament del magazín eroticopolític La Patrie en danger. Seleccionem diversos anuncis antics i vídeos eroticopornogràfics i els editem al ritme de cobla espanyola per aconseguir un efecte 100% castís. La nostra font d’inspiració va ser el cine exploit, marranot i gamberro dels anys setanta.

    Fitxa tècnica: Vídeos d’arxiu tractats i editats en Adobe After Effects.

    Música: Moros y Cristianos – Caridad Guardiola. Madrid, 2013.

  • VENÍ Alquimia

    02’28”

    El 2013 celebrem amb aquest videoclip el tercer aniversari del nostre estudi Vení. Ens interessava experimentar amb el llenguatge visual, els dobles sentits i la interpretació lliure dels missatges audiovisuals. Creiem que és interessant veure el making of d’aquesta peça perquè ajuda a entendre la màgia que s’amaga en els trucs òptics.(https://vimeo.com/78576286)

    Fitxa tècnica: Vídeo rodat en Canon 5D Mark II, editat i postproduït en Adobe After Effects.

    Música: Svper – Brillar. Madrid, 2013.

  • VENÍ Un año con Vení

    01’43”

    El desembre de 2011 vam celebrar el primer aniversari del nostre estudi Vení. Tenint en compte les dates, vam crear el vídeo per homenatjar els nostres clients i desitjar-los un bon Nadal. Tots els vídeos estan rodats en un miniestudi de fotografia on capturem petits objectes, com ara figuretes de maquetes de tren, boles de xiclet, ampolles de perfum i joguines.

    Fitxa tècnica: Vídeo rodat en Canon 5D Mark II, editat i postproduït en Adobe After Effects.

    Música: Vídeo rodat per Chapelier Fou – Al Abama. Madrid, 2011.

Vení és un estudi de disseny gràfic i animació format per Fran Asensio i Gabriela Ovando. L’estudi va néixer el 2011 a Madrid, arran de la necessitat de crear conceptes i creativitats molt més properes i amables per als nostres clients. En aquests cinc anys hem crescut, evolucionat i experimentat amb nous llenguatges visuals. A començaments del 2014, ens vam mudar a Ciutat de Mèxic per seguir alimentant la nostra creativitat i les nostres ganes d’aventura.

D’altra banda, Fran té el seu propi projecte creatiu anomenat Tropical, en què experimenta amb diversos estils i disciplines artístiques. Aquest any ha estat un dels artistes encarregats de presentar el Festival OFFF México 2015.

www.veni.es

«Res no és original. Roba de qualsevol lloc que ressoni amb inspiració o que impulsi la teva imaginació. Devora pel·lícules velles, pel·lícules noves, música, llibres, pintures, fotografies, poemes, somnis, converses aleatòries, arquitectura, ponts, senyals de trànsit, arbres, núvols, masses d’aigua, llums i ombres. Selecciona només coses per robar que parlin directament a la teva ànima. Si ho fas, la teva feina (i robatori) serà autèntica. L’autenticitat és incalculable; l’originalitat és inexistent. I no et molestis a amagar el teu robatori; celebra’l si en tens ganes. En qualsevol cas, recorda sempre el que va dir Jean-Luc Godard: “No és d’on treus les coses; és on les poses.” »

Jim Jarmusch, The Golden Rules of Filming

Als anys setanta del segle XX, alguns corrents artístics com ara Fluxus van apostar per un model d’art inherent a la vida i a alguns fets quotidians. Aquest art deixava d’imitar la vida per convertir-se en la vida mateixa. Darrere d’aquest canvi de paradigma era inevitable que es reconsiderés també el concepte del creador i del procés creatiu. Era pertinent qüestionar-se la idea de l’artista com a geni i, de passada, qüestionar-se moltes altres creences. Creences referents al fons, a la forma, a les influències, a l’autor, al mediador, a l’espectador i a la relació establerta entre tots ells. Cinquanta anys més tard, en ple segle XXI, moltes d’aquestes idees continuen vigents. Les concomitàncies són inevitables i la Història és plena d’ecos perdurables, que es modifiquen constantment amb el pas del temps, però que solen conservar una essència i esdevenen un pòsit inesborrable.

L’art no és només imitatiu, sinó també (i sobretot) interpretatiu, reflexiu i proposicional. Perquè, com va dir Georges Didi-Huberman, “no hi ha cap imatge que no impliqui, simultàniament, mirades, gestos i pensaments. [...] Totes les imatges del món són el resultat d’una manipulació, d’un esforç voluntari en què ha intervingut la mà de l’home.” El que de vegades considerem imitació implica moltes altres coses, que potser no sempre són evidents però que sí són inevitables. Així, aquest art es relaciona sempre amb el seu context, tot i que pot ser extrapolable a d’altres; beu de les circumstàncies que constantment es generen al seu voltant; es relaciona amb altres disciplines i se’n contamina; es veu sotmès a modes, fluctuacions i imposicions de mercat i, tot i això, sobreviu i es reinventa; canvia, evoluciona i es transforma, com la societat que l’ha creat.

Les declaracions de Jim Jarmusch que encapçalen aquest text feien referència a la realització cinematogràfica, però podrien ser extrapolades a altres àmbits, com ara a la literatura, les arts visuals o al disseny. En els vídeos de l’estudi de disseny gràfic i animació Vení podem veure aquest gust per la contaminació interdisciplinària. Per una banda, a través d’una resolució formal que barreja diverses tècniques d’animació digital, 3D, collage o apropiacionisme. Per l’altra, mitjançant l’ús d’un imaginari basat en la cultura popular (EL ABC de México), el cinema (VOS, Half, Life, Love, Beyond the Grave, Guapa-guapa), la música pop, els anys vuitanta, la reinterpretació dels llibres de viatges (Puerto escondido, Houston, En Baja), o fins i tot els fenòmens paranormals i la màgia low-cost que no amaga els seus mecanismes de funcionament (els crèdits de Cook Book Magazine, Alquimia, Un año con Vení). Uns vídeos en els quals la creativitat recorre a procediments heterogenis i apel·la a l’empatia de l’espectador utilitzant iconografies de la quotidianitat tan integrades en el nostre dia a dia.

Marla Jacarilla (artista visual i escriptora)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>